We vinden het belangrijk dat onze lezers alleen relevante informatie krijgen als ze proberen een website met elkaar te vergelijken. Het is belangrijk dat je precies in één oogopslag kunt zien waar je verschillende websites op kunt vergelijken. Het internet staat namelijk al vol met advertenties en halve waarheden – we vinden het belangrijk dat je informatie krijgt waar je als gebruiker daadwerkelijk iets aan hebt en zo kunt vergelijken.
We kunnen niet alle opties in de hele wereld vergelijken, maar we kunnen wel kijken naar een aantal van de meest bekende merken en leveranciers. Maar wat we wel kunnen doen is de merken en leveranciers die we wel beschrijven een heel duidelijke beschrijving hebben. We willen het uitermate gemakkelijk maken om de beste opties met elkaar te vergelijken.
Maar hoe doen we dat precies? Hoe zorgen we ervoor dat we een goede vergelijking aangaan? We willen duidelijk en transparant zijn in ons proces. Als we de eindgebruiker tijd willen besparen is het wel belangrijk dat je zeker weet dat onze methodiek ook aansluit waar jij als gebruiker interesse in hebt.
Daarom bieden we informatie over de volgende facetten en zijn we constant bezig om deze opnieuw te pijlen. Daarom zijn onze aanraders ook constant aan het veranderen, we moeten constant opnieuw vergelijken en iets meenemen als websites veranderen.
Gebruikersscores – We nemen jouw ervaringen en die van andere gebruikers om een totaalbeeld te krijgen van een bepaalde website. Het is natuurlijk niet het enige cijfer dat we gebruiken om een uiteindelijk score te bepalen, maar deze is voor ons zeker belangrijk.
Privacy, veiligheid en betrouwbaarheid – Uiteindelijk is het belangrijk we mogen verwachten dat onze privégegevens ook echt privé blijven en dat betalingsinformatie ook niet met andere mensen gedeeld zal worden. We nemen lekken, klachten en andere informatie erg serieus en ook dit is voor ons een belangrijk component van het totaal cijfer.
De lay-out – Als je ergens een website of dienst hebt die niet gemakkelijk te gebruiken is dan ga je hem waarschijnlijk ook steeds minder gebruiken. Daarom vinden we een goede gebruikerservaring uitermate belangrijk. Je moet gemakkelijk toegang kunnen krijgen, je gemakkelijk moeten inschrijven en aanmelden en snel en gemakkelijk vinden wat je zoekt. Daarnaast wil het oog ook iets, dus vinden we het algemene uiterlijk van de website ook belangrijk. Ziet de navigatie er goed uit, is alles strak vormgegeven of is het een opmaak die zo van een paar jaar terug zou kunnen zijn?
De prijzen – We vinden het belangrijk dat je een eerlijke prijs betaalt voor een goed product. We hebben het hier bijvoorbeeld over de algehele prijs, maar ook kortingen als je langer klant bent of een pakket afneemt, geld terug als je niet tevreden bent en nog veel meer. Laten we duidelijk zijn, prijs is zeker niet het enige waar we naar kijken bij dit aspect. Prijs/kwaliteit is voor ons een belangrijke afweging.
Unieke of belangrijke kenmerken – We vinden het belangrijk dat unieke en positieve eigenschappen van websites of diensten goed worden belicht. Wat vinden mensen belangrijk en wat maakt deze dienst juist anders dan de andere opties op de markt. Diensten die net dat beetje extra bieden krijgen natuurlijk een iets hoger cijfer.
De klantenservice – De klant is koning, dat gezegde kennen we allemaal. Daarom is het belangrijk dat een goede klantenservice ook belangrijk is voor de dienstverlener zelf. Zijn ze in staat om vragen snel te behandelen en correct af te werken? Dat is voor ons wel een belangrijk punt bij het beoordelen van een dienst.
Overig verzamelde informatie – Daarnaast maken we gebruik van interne en anonieme verzamelde informatie. Dat kan ons meer vertellen of wat mensen van een dienst of product vinden, wat de hoeveelheid interesse is voor iets en wat een goed conversiepercentage is voor een dienst. Dit zijn cijfers die wel allemaal samen gebruiken om bepaalde informatie op te slaan.
Onze vergoeding – Bij het beoordelen en cijfers geven nemen we ook mee hoeveel we krijgen van een bepaalde advertentie of dienst. We willen immers onze dienst gratis kunnen aanbieden en dat is de enige manier om het te doen. We nemen deze informatie mee, maar is het zeker niet het belangrijkste aspect.